Verreikende Verrijking...

Weer terug by die huis...

Hallo almal!

Mijn vriend Sander! Baby Daan! Familie, gezellig! Een warme douche! Een bed! En niet te vergeten Hollandse kost mét ongekend veel satésaus ;) allemaal 'onderdelen' die mijn thuiskomst vorige donderdag tot een warm en onvergetelijk gebeuren maakten...

Bijna een week ben ik nu weer in ons kikkerlandje - eerst was het wel raar hoor. Het is hier zo anders, het weer, verkeer, maar ook gewoon het dagelijks leven... Natuurlijk gaat alles gewoon door, ook als je weg bent. Nu ben ik wel weer aardig geacclimatiseerd en kan ik ook hier weer genieten van alle mooie dingen die ‘oans mooie Riessen' biedt. Geweldig om m'n familie weer om me heen te hebben en Daan zelfs bijna elke dag te zien!

Mijn laatste ‘naweek' in Zuid-Afrika was in het Krugerpark - hele fijne en mooie dagen met maar liefst 18 jongelui! ‘k Heb er echt van mogen genieten, gezellige avonden om het kampvuur, met 8 meiden in 1 tent slapen, rijden in onze gele ‘kaaskar'. Maar ook van alle dieren (binnen recordtijd de ‘Big 5' gescoord) en de typische atmosfeer van de ‘Wildtuin'. Onverwacht, eigenlijk zomaar op de valreep - maar 't maakte mijn toch al mooie stagereis nog completer!

Op de dinsdag afscheid genomen van alle nieuwe mensen die ik in ZA mocht leren kennen, vooral op stage had ik me toch meer aan de mensen en lieve kinderen gehecht dan ik dacht - zal ze nooit weer vergeten!

Op woensdagavond 3 november begon mijn terugreis; eerst nog gezellig gegeten op de luchthaven en voor de laatste keer ‘Afrikaanse' koffie gedronken, heerlijk op ons gemakje. Tijd genoeg, dachten we - dus ook het afscheid was niet gehaast (andere meiden blijven nl. nog 11 dagen langer). Eenmaal door de douane zag ik nog wat leuke Afrikawinkeltjes, vreemd om dit land nu (al) te moeten verlaten. Nagenietend en toch ook met gemengde gevoelens liep ik daar, tot ik opeens opgeschrikt werd door een stem ‘May I have your attention please, passenger Pluimers...' oeps! Bijna te laat dus, personeel was al aardig boos en ongeduldig geworden en de passagiers keken me ook wat vreemd aan - haha, weer een ervaring rijker, maar dit was echt niks voor mij!

De reis verliep heerlijk, ik had al gauw een leuke reisgenoot uit NL gevonden! Vanaf Caïro kon de tijd me niet snel genoeg gaan, ik zag uit naar hereniging met vriendlief en familie!

Die donderdagmiddag op Schiphol was het zover - onvergetelijke vreugdevollejuichmomenten... Ook thuis warm verwelkomd, ik ben jullie dankbaar! Ookiedereen die tijdens mijn reis opwelke wijzedan ook contact heeft gezocht, ik waardeer het nog steeds en geniet er nog van na - baie dankie almal!

De andere meiden genieten nu nog volop in 't mooie ZA, stiekem mis ik ze wel (echt, ladies!). Gelukkig houden ze me wel op de hoogte, en kreeg zelfs al leuke e-pos van personeel van de Dirk Postmaskool.

Nu zit mijn Afrikareis er dus alweer op, het was een ongekende verreikende verrijking waar ik mijn levenlang nog aan zal denken... Zoveel gezien en meegemaakt - al die mooie ervaringen pakt niemand me ooit af en... ik wil ze graag delen, aldanniet ondersteund met beeld en geluid! Baie welkom, neem die tijd en kom vir ‘n draai!

Ek stuur vir julle almal groete, ek hoop julle het dit ook bietjie geniet om saam te reis ;) dankie vir julle tyd en aandag!

Corine

Reacties

Reacties

Nell

Nice,Nice!
Ja ik wil graag een keer meeten!
Ben heel benieuwd!
Moet je vrijdagochtend werken?!
Ik denk dat ik dodagaaf naar huis kom nl.
Liefs!

Leonieke

Wat een ervaring! En je gaat het zeker nooit weer vergeten! Ik denk er ook nog vaak aan terug!

Baie dankie! Ek het geniet!

Juf Ellie

Ek het nie geweet jy is al terug nie!
Welkom terug hier in die koue nat landjie!
As jy 'n keer in Hoogeveen kom, kom maar 'n draai maak hier!

gerlinde

Welkom terug!!
zo te horen heb je echt genoten ..super..weer een hele ervaring rijker..

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!