Verreikende Verrijking...

Mooi bly!

Hallo daar!

Naast mij staat een opengeklapte koffer, morgen gaan we naar Kaapstad! Het is eigenlijk al laat, maar nog wel even tijd voor een heel kort miniblogje - voorlopig zal daar nl. waarschijnlijk niet meer van komen!

Raar maar ook een geweldig idee hoor, dat we morgen weer hopen te vliegen! We hebben er samen heel veel zin in en zijn er eigenlijk ook wel aan toe. Stage is erg leuk, maar ook intensief. Vooral als je ziet wat we daarnaast allemaal nog doen en meemaken. Afgelopen zaterdag hebben we hier eigenlijk voor het eerst de toerist uitgehangen - we hebben een fantastische dag in Pilanesberg gehad. We hebben de dag echt zo efficiënt mogelijk gebruikt; om 4.30 opgestaan en eerst 180 km. gereden. Zo waren we mooi op tijd in de ‘Wildtuin'! Al binnen een paar uur hadden we 3 dieren van de Big 5 ( = leeuw, olifant, buffel, neushoorn, luipaard) gezien, wat ontzettend mooi - we waren allemaal erg verbaasd en enthousiast! Olifanten, giraffen, zebra's, alle soorten bokken - ze liepen zo voor onze auto langs en de ‘Tierboskat' was helemaal de klapper van de dag...Volgens onze ‘gidsen' hebben we veel geluk gehad, zij hadden in al die keren maar zelden zoveel dieren op 1 dag gezien!

Gisteren zijn we niet naar de kerk hier vlakbij geweest, maar bij een naburige gemeente. Het was in een ‘zwarte' buurt. De dienst was erg bijzonder, vooral het zingen (een volume, ongelooflijk!)! Ook het contact met de mensen was heel fijn - ook zij waren erg gastvrij voor ons. En wat een leuke kinderen, heerlijk!

Vorige week hebben we ook nog een Staatsschool hier bezocht - dat was heel indrukwekkend. Eigenlijk schrokken we nogal, ondanks dat we gewaarschuwd waren. De sfeer daar was nl. verschrikkelijk, de leerkrachten schreeuwden veel en riepen allerlei dreigementen als ‘Ek gaan jou nek omdraai als jy nie vir my luister nie'!? Erg toch!

Oeps, nou wordt de blog toch nog bijna lang J. Jullie moeten nog weten dat we hier een hele leuke verjaardag van (medestudent) Marcella hebben gehad met zowel Nederlandse als Afrikaanse accenten, ook een ‘bring-en-braai-feestje' (hamburgers -->'not done'!)voor de jeugd hier georganiseerd - gezellig! Ook zijn we nog bij een Bijbelstudie bij een (kinder)weeshuis geweest, veel ellende maar toch ook dankbaarheid mogen zien daar. Wat is Zuid-Afrika veelzijdig - jullie houden nog veel verhalen te goed want uitverteld ben ik nog lang niet...!

Mooi bly! (oftewel: good goan en heanig an!)

Groete, Corine

Nell

Super he! Dan heb je ook wel geluk gehad! :D
waka,waka this is africa!(A)
Echt balen dat ik je niet kan komen ophalen! :(
Hee gniet van Kaapstad! je hebt wel top dingen gedaan die je 'once in lifetime' moet hebben gezien!(A)
enjoy! Kben nu al benieuwd naar t volgende!
Liefs!

gerlinde

wat mooi zeg!! leuk om te lezen.. heel veel plezier in kaapstad

Corina

EEj

Alles oke daar?
Als k t zo lees heb je t super naar je zin daar!
Nog gefeliciteerd met je nichtje!Wij zijn ook aan het aftellen, nog 5 weekjes!
Hoe was het in Kaapstad, erg mooi zeker!
Geniet ervan, voor je t weet ben je weer terug in ons kikkerlandje:)
Liefs Corien

Corina

oeps, ben weer blond vanmorgen, gefeliciteerd met je neefje Daan;)

Géke

Ha Corine,

Leuk om al je belevenissen te lezen. En bijzonder hoor, wat je daar allemaal meemaakt! Geniet er van!

Nelleke

Hoi Corine,

Heerlijk om jouw leuke verhaal te lezen. Wat maak jij leuke en bijzondere dingen mee zeg.
Heel veel plezier in Kaapstad!

Annerieke

Hé Corine,

Wat leuk om jou verhalen te lezen!
Geniet van alles wat je ziet en memaakt in Kaapstad!

Groetjes Annerieke

ina zonnebelt

Ha Corine,
Geweldig om zo,n leuk verhaal te lezen
Jij maakt echt byzondere dingen mee
Ik proef uit alles dat je het erg naar je zin hebt
Geniet van alles wat nog komen gaat
Groetjes uit het verre Rijssen ,Ina

ina zonnebelt

En natuurlijk de groeten van ons allmaal
Je collega,s van Leijendekker

Bram

Wat geweldig zeg, echt mooi!
Veel plezier verder!
Groeten..!

Berna

Hey Corine, het houdt niet op met je mooie verhalen,
heel bijzonder om het te lezen.
Veel plezier nog in het verre Afrika , geniet er van.

Groetjes Berna

Henny

Hallo Corine, wat zul jij veel te vertellen hebben als je thuis bent. Fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt.
groetjes uit Holten. Henny.

Jan, Hanneke, Tim en Daan Pluimers

Hallo Corine, wat een spannende dingen maak je daar
mee!Als je thuis komt heb je nadat je Daan gezien en
heel veel geknuffeld hebt ( en tim natuurlijk!) heel veel aan ons te vertellen. We missen je!!! Maar leven met je mee, dmv je verhalen te lezen!! Heel veel liefs vanuit de van Heekstraat!!!

de rietmannetjes

Ha Corine
heel veel plezier er nog bij
en myrthe krijgt franse les van opa pluimers!
omdat ze een 3 had gehaald.
we missen je
heeeeeeeeeeeeeel veel liefs uit de Ruyterstraat

Christien

Ha Corine,
Wauw, wat leuk om allemaal te lezen! Je schrijft leuk, ik zie alles helemaal voor me. Gave foto's ook! Ik mis alleen nog wel een foto van jou met zwarte kindjes! Kun je nog wel NL als je terugkomt? Al de Afrikaanse termen... ;) Overigens klinkt het wel allemaal heel grappig. Ik hoop dat je het ontzettend naar je zin hebt (naar wat ik lees wel) en dat je nog ontzettend ma genieten van je tijd daar!
Tot de volgende meereissessie ;)

Groetjes!