Verreikende Verrijking...

Holland in AFRIKA!

Mijn trouwe volgelingen!

Vorige weekheel GROOT nieuws vanuit Nederland gekregen - op woensdag 08-09-2010 ben ik nl. tante geworden van Daan! Nog steeds erg blij en trots daarover! Ondertussen ook al de meest mooie foto's en zelfs al live beelden van m'n verse tantezeggertje gezien, zo leuk...

Nu erg benieuwd naar het geboortekaartje, dat komt nl. hélemaal naar Zuid-Afrika voor de trotse tante! We hebbenvorige week voor het eerst post gehad hier, alom gejuich - heel bijzonder om te krijgen - ‘baie dankie' daarvoor!

Verder is het hier echt nog steeds ontzettend mooi, gezellig en ook heel leerzaam. Ik vind de stage erg leuk, vooral in Graad 3. Door de gangen van de Dirk Postma School galmen al heel wat Hollandse liedjes en als je even in het lokaal spiekt, zie je prachtige Nederlandse molens. Wat waren de kinderen trots en enthousiast, heerlijk! Ook al op de Nederlandse manier 'wiskunde' gegeven, dat gaat er hier nl. heel anders aan toe met rekenen! Naast stage zijn we ook nog ‘baie besig'. De jeugd van de kerk is hier heel actief en we krijgen allerlei uitnodigingen. Voor Bijbelstudie, lentefeest, verjaardagen, braaien enz. Wat een gastvrijheid; echt niets lijkt hen te veel, ook al zijn wij met 7 dames! We eten hier behoorlijk gevarieerd, van zebravlees en kuduworst tot mieliespap en malvapudding, vandaag op de bazaar zelfs een broodje kroket op de kop getikt. Mmm...en aan mint-chocola zijn we ondertussen totaal verslaafd geraakt J ook op culinair gebied genieten we dus volop!

Natuurlijk horen bij al die activiteiten ook locaties en omdat we al een paar keer behoorlijk verdwaald zijn in Pretoria, hebben we nu een TomTom. Hij praat nog net geen Afrikaans maar brengt ons wel waar we moeten zijn. De snelweg hier is trouwens een verhaal apart. Er is geen vangrail in de middenberm en het gebeurt dan ook geregeld dat auto's deze berm gebruiken om om te keren en vervolgens vrolijk in de andere richting verder te rijden!? Trouwens, ooit mensen zien fietsen langs de snelweg? Voetgangers die oversteken zijn ook geen uitzondering, terwijl de auto's en bomvolle taxi's hier toch >120 km/h uur rijden!

Op donderdag zijn we naar universiteit ‘Onderstepoort' geweest. Deze campus ligt aan de andere kant van de berg, leuke uitdaging dus voor onze Hyundai (met overgewicht)! Hier worden de veeartsen van Zuid-Afrika opgeleid - we hebben dan ook allerlei skeletten, snijzaaltaferelen en veedieren gezien. Zelfs onze 1 van de ‘Big Five' - helaas zat er geen leven meer in - deze babyolifant stond nl. op sterk water.

As. zaterdag gaan we er trouwens wel voor om de 'Big Five'compleet te zien, we gaan dan naar ‘wildtuin' Pilanesberg - ontzettend veel zin in!

Het weer is tot nu toe echt heerlijk, veel zon en lekker warm. We hebben tot vandaag nog bijna geen wolk gezien. Vreemd genoeg wel veel sambreels (paraplu's), in Zuid-Afrika gebruikt men die namelijk tegen de zon...! De tijd in Afrika lijkt trouwens ‘baie vinnig' te gaan...nu nog maar 1 weekje Pretoria en dan al naar Kaapstad! Bijna aansluitend gaan we dan voor 2 weken naar Wenda - daar volgt vast nog een mooi reisverhaal over!

Geniet die week,

Corine

[ Voor (nieuwe) foto's à zie link vorige blog!]

Nell

Wowwiie! Top he! ik blijf het leuk vinden ;)
Die Big FIve is zeker de moeite waard! ben heel benieuwd wat je ziet!
Enjoy (as ever!;)) groet allen die je lief zijn (A)
Liefs!

Heleen

Hee tante Corien!

Allereerst van harte gefeliciteerd met je neefje Daan. Leuke naam. Verder klinkt het allemaal jaloersmakend. Én ik herken heel veel dingen! Regtig baie olyk.. Jy moet dit geniet en ek is baie benieuwd naar al die foto's. Kan jy my een epos stuur met die adres? Dan kan ek jou bly maak met een kaartjie. Dankie hoor!

Liefde,
Heleen

Berna

Hey Corine, wat fijn dat het nog steeds zo goed gaat,
leek me helemaal niks Z.Afrika, maar je verhalen te horen wordt ik toch nieuwsgierig naar het land.
De recepten krijgen we wel als je terug bent in Rijssen,Heel veel plezier verder en tot horens.

Nadine

baie leuk die verhalen ... vooral vanuit het verre zuidelijke nederland :-)

veel plezier nog!

Harriet Stukker

He, Corine,

Wat een leuke verhalen en wat maak jij veel mee, ontzettend leuk. Ben straks ook benieuwd naar de foto's als je terug bent.
Heel erg veel plezier en groetjes.
Harriet