Verreikende Verrijking...

Groete uit Suid-Afrika

Ha ‘meereizigers'!

De 1e woorden die jullie van mij lezen vanuit Afrika - het is hier zo mooi en veelzijdig dat ik dat eigenlijk niet eens beschrijven kan. Toch maar eens een poging wagen..!

Woensdagmorgen zijn papa, mama, ik en Sander met de trein naar Schiphol gegaan. Daar hebben we ook mijn medestudenten ontmoet. We hebben daar nog gezellige momenten gehad! Al gauw werd het echt tijd om afscheid te nemen; niet makkelijk maar het zit er op.

Nu kan ik niet meer zeggen ‘dat ik nog nooit heb gevlogen', wat vond ik dat een bijzondere ervaring... We hebben zelfs Alpen en Griekse eilanden gezien onderweg! En leuke mensen ontmoet in het vliegtuig, we kregen veel tips voor omgeving Pretoria van ‘natives'. Na onze overstap in Caïro vlogen we 's nachts verder naar Johannesburg. Daar werden we opgehaald door een vrouw; zij hield een bordje ‘Zwolle studente' vast. Ook de autotrip naar Pretoria verliep goed. Ik heb me wel vaak verbaasd hoor, alles is hier precies andersom - sowieso wat verkeer betreft! En over verkeersregels gesproken, die bestaan hier niet of alleen op papier.

De 1e dagen hier zijn al voorbij gevlogen. We hebben ons hier in Ciara Lodge gesetteld en hebben het erg gezellig met elkaar. Het huisje is erg mooi, helemaal in Afrikaanse stijl met allerlei dierenprints en veel hout. Helaas kunnen we jullie nog geen foto's laten zien omdat internet hier nog zijn beperkingen kent - we zullen wel samen een Picasa-album openen; daarvan volgt binnenkort de link. En als je nu alvast wilt spieken naar ons mooie huisje hier; http://ciara.bb.myweb.absamail.co.za/). We hebben ook al gezwommen hier (zo in de tuin bij ons huisje!) en verder de omgeving en voorzieningen verkend - ons geniet baie!

Zuid-Afrika is fantastisch mooi. Ons huisje staat aan de voet van een berg (oftewel ‘koppie', want in Afrikaanse ogen is dit maar een heuveltje).We hebben al veel voor ons vreemde dieren gezien, maar ook de bekende zwart-wit koe, duiven, schapen en ontzettend veel honden. Ook de mensen zijn allemaal erg verschillend van elkaar, zowel qua huidskleur als taal als gewoonten - bijzonder!

Maandag begint onze stage hier -we worden om 07.30u al op de Dirk Postmaschool verwacht! Daar zullen we de eerste 3 weken van onze stage doorbrengen. De school is op 1.5 km afstand, vlakbie de duure dus! Ik ben net zo benieuwd als jullie naar alles wat ik daar zal meemaken. Maar daarover later meer...

Ik wil nog kwijt dat ik het ontzettend leuk vind dat jullie meeleven - op welke manier dan ook - ik waardeer het echt! Vooral niet mee stoppen dus, ook al kan ik niet altijd iets terugsturen.

Groete uit Pretoria!

Corine

Reacties

Reacties

gerlinde

fijn dat je goed bent aangekomen...
leuk om te horen dat jullie het mooi hebben..
heel veel suc6

janneke

heel veel succes daar en geniet er maar lekker van!!!

gr janneke

Heleen

Klinkt leuk, Corine! Veel succes met je stage en ik ben alweer benieuwd naar je volgende verhaal :) .

Leonieke

Leuk verhaal!
Haha, dat verkeer is idd chaos, goed opletten dus!

Heel veel succes en plezier!

Albert

Hoi Corine,

fijn om te horen dat alles goed is verlopen en dat jullie heelhuids aangekomen zijn. Die Lodge ziet er heel goed uit! Ben benieuwd naar de foto's die komen.

Succes!

Géke

Ha Corine,

Leuk om je verhaal te lezen. Apart hoor, om in een land te zijn dat totaal anders is dan Nederland! K hoop dat je het daar naar je zin zult hebben, en dat je er ook lekker van zult genieten. K ben benieuwd naar je andere belevenissen! Groetjes!

Henny

Leuk om je verhaal te lezen.
Veel plezier daar.

De weawers

He lieve buuf,

Fijn om te lezen dat alles goed is gegaan met de reis, ik heb niets gelezen over koffers die open zijn gesprongen enzo! (haha)
Geniet van deze bijzondere ervaring en wij blijven met je meereizen via de pc!

Groetjes Gerrit, Janet en Jurgen

Jacomine

Nou Corine, begint al veelbelovend! En wat een prachtig huisje!
Succes met alles (vooral met de kids natuurlijk) :)

Enternaren

Hoi Corine,
We hebben je zaterdag uiteraard gemist. Deden sightseeing in de city van Enter. Heel leuk en voor Rijssenaren zeer leerzaam. Fijn dat het goed ging met de reis. Het skypen gaat volgens mij ook goed met jouw ouders. Heel veel plezier daar en we blijven je volgen!
groeten, Herman, Herma, Mathijs en Peter

nel

Ha Cooss! :D
Leuk om te lezen! Geniet er van!!
ik ben benieuwd!
Liefsz!

mama en papa

Woensdagavond met Sander gescypt:eerste "'werkdag'bij Bayer is prima verlopen,aardige mensen,opvang is prima
Wanner kunnen we weer met jou scypen?
Hanneke wordt tussen 8 en 15 sept. verlost met keizersnede

Gertjan en Jennie

Ha Corine,
Wat fijn dat je het zo naar je zin hebt en we zien uit naar nieuwe verhalen en foto's van jou.Als het internet nu een beetje meewerkt...
Veel plezier met elkaar en succes op school!

Lenneke

Co :)

Leuk om je verhaal te lezen. Klinkt geweldig!
Succes met alles & geniet er van.

Liefs, Len

s.j.pol

Hallo Corine.
Jij moet op school een dikke voldoende hebben voor dictee. Je berichtjes zijn erg verhalend en dus goed leesbaar.
We wensen je GODS onmisbare en ondersteunende nabijheid toe.
Dhr.&Mw. Pol

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!